Sjekk denne perleraden!

Dette er noen av kundene jeg har jobbet med fra oppstart av Pixeldust august 2019 til desember 2020. For noen av kundene har jeg levert

Les mer

Nytt forlag!

Entusiast forlag er det nystartede forlaget til suksessforfatteren Hanne-Lene Dahlgren bak storselgeren «En skikkelig digg kokebok» (Gyldendal 2019) og @hannelenesvegetar på Instagram. Nå fortsetter hun suksessen ved å starte

Les mer

Stemmen av Norge!

Tenk at jeg har fått jobbe med å lage en nettside med lydsnutter av denne norske stemmen! The Voice of Norway leverer voice over-tjenester for

Les mer

Black Friday + Julegavedryss

Førjulstiden er kanskje den aller mest hektiske tiden for oss som driver med markedsføring og design. Det er mange av kundene våre som tjener mest

Les mer

Et skikkelig digg oppdrag!

Pixeldust er glade og stolte over å få lov til å jobbe med Hanne-Lenes Vegetar, boksuksessen hennes «En skikkelig digg kokebok» og hennes forlag Entusiast

Les mer

Hva koster en nettside?

Dette er det spørsmålet jeg får aller mest. Dessverre er det ofte vanskelig å svare på på stående fot. Det er så mange ukjente faktorer

Les mer

Blogg

En blogg for deg som er opptatt av å få inspirasjon, tips og å følge med på hva som skjer i den digitale verden!

Annerledesåret nærmer seg slutten

Annerledesåret 2020 nærmer seg slutten. Og for et år det har vært. Dette har vært året for ekstra mye tankevirksomhet – og for min del har det ikke vært så mye tid for ettertanke. Før nå. Det vært et år preget av mye usikkerhet og mange nye utfordringer for mange. Det var en periode i sommer og tidlig høst da jeg

Les mer

Sjekk denne perleraden!

Dette er noen av kundene jeg har jobbet med fra oppstart av Pixeldust august 2019 til desember 2020. For noen av kundene har jeg levert avgrensede prosjekter, som en nettside. For andre fungerer jeg som en «markedssjef for hire» eller en innholdsansvarlig, der jeg tar ansvar for all markedsføring på timesbasis per måned. Oppgavene kan spenne fra design av grafikk

Les mer

Nytt forlag!

Entusiast forlag er det nystartede forlaget til suksessforfatteren Hanne-Lene Dahlgren bak storselgeren «En skikkelig digg kokebok» (Gyldendal 2019) og @hannelenesvegetar på Instagram. Nå fortsetter hun suksessen ved å starte et eget forlag hvor hele fokuset skal være på å skape fremtidens matglede. Hanne-Lene har bakgrunn som blant annet analytiker i Google og foredragsholder i mediebransjen, og har en analytisk og brukerorientert måte å utvikle

Les mer

Stemmen av Norge!

Tenk at jeg har fått jobbe med å lage en nettside med lydsnutter av denne norske stemmen! The Voice of Norway leverer voice over-tjenester for reklamer, filmtrailere, intruksjons- og informasjonsvideoer. Dan R. Hagen, stemmen bak «The Voice of Norway», har mange år bak seg i radio og som voiceover, og kan blant annet høres nå og da i Radio Norge,

Les mer

Black Friday + Julegavedryss

Førjulstiden er kanskje den aller mest hektiske tiden for oss som driver med markedsføring og design. Det er mange av kundene våre som tjener mest penger akkurat i denne tiden, og da blir markedsføringsbehovet deretter. Her er noen design laget for den glitrende kunden min: Wallmans Oslo. Jeg startet jobbe med Wallmans i september, og det har vært noen hektiske

Les mer

Et skikkelig digg oppdrag!

Pixeldust er glade og stolte over å få lov til å jobbe med Hanne-Lenes Vegetar, boksuksessen hennes «En skikkelig digg kokebok» og hennes forlag Entusiast Forlag! Det er så spennende å dypdykke inn i Hanne-Lenes univers, og jeg gleder meg over samarbeidet. Redesign av nettsidene entusiast.no og hannelene.no Markedsføring av ny bok «En skikkelig digg kokebok 2», oppfølgeren til bestselgeren

Les mer

Hva er det som er så galt med å være en potet?

Jeg har ofte gjennom yrkeslivet hørt at det lønner seg å spesialisere seg, for å være attraktiv i arbeidsmarkedet. Da jeg startet mitt eget firma, fikk jeg de samme rådene. «Du må spisse tjenestene dine» «Du kan ikke presentere hele smørbrødlista, det blir for mye for folk» «Du kan ikke være god på alt!» Det kan godt hende at det

Les mer

Spennende oppdrag hos Wallmans!

Pixeldust er glade og stolte over å få lov til å jobbe med Wallmans Oslo, og det i selveste jubileumsåret 2020! Det er så spennende å dypdykke inn i dette universet, og jeg gleder meg over samarbeidet. Dette blir en glitrende høst! Ansvar for å skape og kvalitetssikre innhold på digitale og trykte flater Løpende oppdateringer og rettinger – samt

Les mer
Ralph Lauren and Snap Inc. samarbeider om digital mote

The Ralph Lauren x Bitmoji – nye veier for digital mote

Ralph Lauren går foran når merkevarer omfavner verden av digital mote. De har nå innledet et samarbeid med Snap Inc. der du kan kle din Bitmoji i klassiske Ralph Lauren klær. Jeg elsker at markedsførere og retail-bransjen finner nye veier, og er spent på fremtiden. Jeg må også innrømme at jeg er svak for digitalt design, Ralph Lauren og sjelfull

Les mer

Det er ikke alltid lett å vite hvilken byrå man passer best sammen med.

Hvordan velge rett byrå? Byråer er forskjellige, og når man skal vurdere et samarbeid ser man ofte på kompetanse, erfaring, referanser, pris og så videre. Her er noen flere ting som kan være lurt å tenke over når det gjelder å gjøre dette valget. Dette er ingen fasit, men noen sjekkpunkter for å hjelpe deg på veien. Jeg skriver dette,

Les mer

Hva koster en nettside?

Dette er det spørsmålet jeg får aller mest. Dessverre er det ofte vanskelig å svare på på stående fot. Det er så mange ukjente faktorer i det spørsmålet. Jeg trenger å bli kjent med firmaet ditt, finne ut av hva du har behov for og hva du ønsker å oppnå med ny eller forbedret nettside. Så kan jeg komme med

Les mer

Er valg av logo og farger så viktig da?

En logo er et symbol som brukes til å representere et merke. Grav dypere, og du vil oppdage at mange logoer har en skjult betydning, ofte noe som har med selskapets bakhistorie å gjøre eller et smart visuelt ordspill. Tross alt handler branding om historiefortelling – nemlig hvordan mennesker kobler seg sammen. En logo og et bevisst fargevalg kan gjøre

Les mer

Når du har et lavt budsjett, hva kan du gjøre da?

Det er ofte vi hører at man har et lavt budsjett, og det er mange årsaker for det. Kanskje er du en gründer i etableringsfasen, eller kanskje du har lyst til å teste noe, men ikke legge alt for mye i det? Dersom du har f.eks. 15 000,- i budsjett kan få en såkalt «one-pager» eller landingsside hos Pixeldust. En

Les mer

Følg Pixeldust's side på Facebook

På Facebook deler jeg nye prosjekter, tips & triks og inspirasjon innen design, nettsider og digital markedsføring.