Hvordan opprette bedriftsprofil på Facebook, LinkedIn og Instagram?

Pixeldust lager superenkle steg-for-steg oppskrifter uten noe «viss vass». 🙂

Slik oppretter du en Facebook-side for en bedrift

  1. Logg inn på din personlige Facebook-konto – det er denne kontoen du vil bruke til å administrere siden din.
  2. Trykk på denne linken: https://www.facebook.com/pages/create og fyll inn korrekt informasjon og velg «create page».
  3. Last opp profilbilde eller logo med litt luft rundt (jeg anbefaler 400 x 400 px minimum, og i formatet png eller jpg)
  4. Last opp coverbilde og trykk «save»
  5. Du vil så få spørsmål om å knytte mobilnummer opp mot WhatsApp. Dersom du ikke har planer om å annonsere mot kunder som skal kontakte deg på WhatsApp kan du bare krysse denne bort (trykk på kryss oppe i høyre hjørne).

Nå har du opprettet en bedriftsside på Facebook.

Slik oppretter du en LinkedIn-side for en bedrift

  1. Logg inn på din personlige LinkedIn-konto – det er denne kontoen du vil bruke til å administrere siden din.
  2. Trykk på denne linken: https://www.linkedin.com/company/setup/new/ og velg «company».
  3. Fyll inn korrekt informasjon og last opp profilbilde eller logo med litt luft rundt (300 x 300 px minimum, og i formatet png eller jpg) og trykk save «create page»

Nå har du opprettet en bedriftsside på LinkedIn.

Slik oppretter du en Instagram-side for en bedrift

Opprett en Instagram-konto på vanlig måte.
Du kan kun være logget inn med et visst antall kontoer samtidig, og du må ha en unik mailadresse for å opprette dette.

Har du allerede en konto i ditt bedriftsnavn, men ønsker å konvertere denne til bedriftsprofil? Det gjøres på denne måten:

En bedriftskonto de samme funksjonene som en privat konto, men du får tilgang til statistikk, utvidede kontaktmuligheter og kan kjøre annonser i tillegg. Hvem som helst kan sette opp en bedriftskonto, du må ikke «være et firma».

Det er bare fordeler å gjøre om din private konto til bedriftskonto. Du får vite endel om følgerne dine, slik at du kan passe på å publisere når følgerne dine er aktive og da mest sannsynlig får flere «likes» og dermed også flere følgere. Dette gjør du ved hjelp av funksjonen «Innsikt».

Har du spørsmål eller kommentarer til dette temaet? 

Ta gjerne kontakt med meg på Linkedin, Instagram eller Facebook: