Pixeldust bistår virksomheter med prosjekter innen design, nettsider, markedsføring og salgs-/markedsmateriell.

Tjenester

  • design og utvikling av nettsider i WordPress
  • struktur og orden på årshjul og publiseringsplaner
  • rådgivning som sparring på strategi
  • kampanjer på sosiale medier og nyhetsbrev
  • logo, visuell profil og design av markedsmateriell
  • SEO-vennlig innhold
  • oppfølging av markedsaktiviteter

Ekstra motor i markedsavdelingen i en periode
Pixeldust jobber med kunder som innleid designer, webutvikler, content manager eller markedskoordinator – og utfører arbeid på løpende timer.

Fastpris eller timespris

Vi kan bookes for oppdrag basert på timer eller dager. Fastpris kan gis på helt konkrete og spesifiserte oppgaver.

Veiledende timespris

Timepris p.t. er kr 1150 eks mva

Pixeldust har anledning til å tilby lavere timepris for større prosjekter eller lengre/fast samarbeid. Ta kontakt

Fastprisoppdrag
Noen ganger leverer vi en fastpris i stedet for å arbeide på timer. En fastpris på et oppdrag fordrer at man har kunnet spesifisere oppgaven som skal gjøres så godt som mulig, og fastprisen gis basert på estimert tidsforbruk.

Dersom du som kunde ønsker fastpris, og prosjektet er av en viss størrelse, ønsker vi å gjennomføre et forprosjekt først. Et absolutt minimum er å motta en kravspek eller en prosjektbeskrivelse fra deg som kunde.

Dette er en ekstra sikkerhet på godt sluttprodukt og smidig leveranse,
til riktigst mulig pris.

Priseksempler: design av logo

Logo i sort/hvit (med eller uten ikon):
kr 14 900 eks mva

Logo (med eller uten ikon) i sort/hvit + fargeprofil:
kr 19 900 eks mva

Utvikling av pakke for firmaprofil med
logo (med eller uten ikon), farger, fonter, logo-format for bruk i sosiale medier, profilhåndbok/designguide:
kr 29 900,- eks mva

Hvordan det foregår
Jeg trenger vite hva du ser for deg og hva logoen skal representere. Deretter får du minst 3 stk utkast på logo, og velger en retning som jeg jobber videre med. Denne jobber vi med til du blir fornøyd.

Tilleggsprodukter
Nettside (design og utvikling), nyhetsbrevsmal, sosiale medier mal, ikoner som passer til profilen, infographic, artikler, tone-of-voice, utvikling av firmanavn, foto og lanseringskampanje. Legge opp logoer og design klart for Facebook, Instagram, LinkedIn etc. Mal for powerpoint, word, Design av visittkort, klistremerker, banner, trykksaker.

Hvor lang tid må du beregne på å få en ferdig logo?
Raskest mulig vil dette ta 3-4 uker, men dette fordrer raske og konkrete tilbakemeldinger fra deg som kunde. For noen kunder er dette en større modningsprosess (og det har jeg stor forståelse for). Det er derfor vanskelig å anslå tiden det tar. 

Priseksempler: for design og utvikling av en nettside

Vanlig størrelse nettside: fra kr 35 000 eks mva

Stor nettside: fra kr 75 000 eks mva

Stor og avansert: fra kr 125 000 eks mva

Tilleggskostnader
Dersom du ønsker ha med avanserte funksjoner, flere språk, avanserte integreringer, migrering (overføre innhold fra gammel nettside til WordPress), søkeordanalyse, visuell profil, merkevaremanual, innholdsproduksjon etc i prosjektet, så vil det gjøre at prisene blir høyere enn prisnivået over. Det samme vil tekstarbeid.

Årlige kostnader
I tillegg må du beregne årlige faste kostnader som webhotell, nødvendige plug-ins, vedlikehold av nettsiden (oppdateringer, backup etc).

Hvor lang tid må du beregne på å få en ferdig nettside?
Fra oppstart, vanligvis 6 – 20 uker for «vanlig størrelse nettside». Nettsider av stor størrelse og stor – avansert tar naturlig nok lenger tid. 

Alle webside oppdrag og kunder er forskjellige
Hva det koster å sette opp en nettside vil avhenge av hvor mye arbeid som kreves for å lage den og hvordan man lager den. Svaret er derfor nesten alltid: «det kommer an på». Å bygge en moderne og velutviklet nettside er mye mer tidkrevende enn de fleste tror.

En hjemmeside kan koste alt fra noen hundre kroner om du gjør alt selv (sett bort fra alternativkostnaden på tiden du bruker) til flere hundre tusen om du skal ha en stor nettside med mye funksjonalitet.

Alle websideoppdrag og kunder er unike, og det vil derfor være helt forskjellige behov for arbeidsmengde og spesialtilpasninger. Jo mer spesialtilpasset, jo mer vil det kunne koste. Dersom du er opptatt av at nettsiden skal være unik og tilpasset ditt firma, trenger du både en utvikler og en designer. Eller en person som er begge deler.

Dersom du har lavt budsjett
Dersom du har mer tid enn penger, og er teknisk anlagt, kan du jo lære deg å lage en hjemmeside i WordPress selv. Det kan hende du tenker at du har kapasitet og interesse for å lage dette selv. Det finnes mange nettkurs og opplæringsvideoer på YouTube som kan hjelpe deg. Det er lurt å lære seg Photoshop, html/css-koding, prinsipper rundt responsivt design og flere andre software som kan hjelper deg. 

En «vanlig» størrelse nettside bruker man fort rundt 50 timer på, og som fersk webdesigner bør du beregne bruke et betydelig antall timer for å lære deg systemet. Det tar også ekstra tid på å gjøre research på valg av plug-ins og å bestemme seg for kommunikasjon, bilder, farger og innhold. Å bygge en moderne og velutviklet nettside er mye mer tidkrevende enn de fleste ser for seg, så beregn god tid.

Det er viktig å huske på at du også må bruke tid på teknisk vedlikehold for å installere oppdateringer eller programvare for å bevare sikkerhet og hindre at hjemmesiden blir hacket og du taper viktig informasjon. Du kan gjøre alt dette på egenhånd, men ved installasjon av ny oppdatering kan systemet kræsje eller delvis ødelegge funksjoner på siden.

Trenger du vite mer eller ønsker du et pristilbud?
Ta kontakt