fbpx
Det digitale økosystemet

Vi skal skape verdier for våre kunder

Testing og forbedring av nettside

Mest sannsynlig ønsker du at en større andel av de som besøker nettsidene sine skal gjøre det du ønsker de skal gjøre? Dette kaller vi å konvertere. Det er mange tiltak som kan gjøres for å forbedre konverteringen, noen mer åpenbare enn andre. Vi undersøker nettstedet grundig, og kommer med hypoteser, som vi igjen tester.

Teknisk og designmessig god, innholdsvennlig nettside, som samler inn data

For å bli synlig i Google, må man ha godt innhold. Det må både være "Google-vennlig" og relevant for kundene dine. Vi foreslår som oftest at man lager en samleside med artikler, som gir en engasjerende, spennende og oversiktlig inngang til innholdet. En slags bloggportal. Tiltrekk deg potensielle kunder med godt innhold. Ikke skrem dem bort med en nettside som skriker "salg salg salg"! 
Nettsiden må være rask og teknisk god, og fungere bra på mobil. Start å hente inn data gjennom f.eks. Google Analytics og Facebook Pixel, for å få innsikt i hva kundene dine gjør på nettsidene dine.

Fokus på godt innhold og en strategi for kundereisen

Tenk kreativt. Det er veldig viktig å sette seg inn i hvem den potensielle kunden er, og tenke over hvordan den nye eller forbedrede artikkelen skal presenteres på nettsiden. Hva ønsker man at den besøkende skal gjøre etter å ha lest artikkelen? Lese flere artikler, melde seg på nyhetsbrev eller melde seg på et kurs?

Måter å generere mer trafikk til nettsiden

Nyhetsbrev, Google, annonsering (retargeting annonsering og Google Ads med tilhørende landingssider) og sosiale medier skaper trafikk til nettsiden. Her må man ha en publiseringsplan, for her er det mange veier å velge avhengig av budsjett, kundegruppe, hvilke mål man har etc. Hver gang man publiserer en artikkel, kan man dele den i et annet medie.

Vi skal være lønnsomme for våre kunder

- Vi skal lytte
- Vi skal være kreative
- Vi skal levere kvalitet
- Vi skal være ærlige
- Vi skal sette tydelige mål
- Vi skal bidra til utvikling
- Vi skal samarbeide med de beste
- Vi skal skape verdier for våre kunder

Hvem er Pixeldust?


Pixeldust er et nytt reklamebyrå i Drammen. Vi designer og utvikler nettsider, annonser, logoer og mye mer. Har du en nettside i dag som trenger forbedring?

Vi har et nettverk av spesialister som blir engasjert i prosjekter der det er hensiktsmessig. Derfor omtales Pixeldust som et “vi”.

Pixeldust har kontor i kontorfellesskapet Gummifabrikken på Union i Drammen. Vi har kaffetrakter, og serverer mørk Evergood kaffe i Tingeling-kopper til de som har lyst til å stikke innom for en prat. 🙂 

Og hvem er Jannicke?

Jeg er Jannicke, designer og eier av Pixeldust. Våren 2019 tok jeg et valg om å si opp min jobb som kreativ leder, for å satse på drømmen om å skape en egen bedrift. Jeg jobber med det jeg brenner aller mest for: design og utvikling av merkevarer og nettsider, med alt det fører med seg.

Jeg har 19 års erfaring fra byråer og markedsavdelinger innen design av nettsider og landingssider, brukervennlighet, SEO, CRO, sosiale medier, digital strategi, kundeklubber, innholdsproduksjon og kreative konsepter.

En fleksibel og
moderne måte å jobbe på

Vi samarbeider med freelancere eller andre byråer, når vi mener det er det rette for å få ønsket effekt eller resultat.

Et eksempel kan være å engasjere en fotograf for å ta en spesiell type bilder, eller en tekstforfatter for å skrive artikler eller historien om din bedrift.

Ønsker du å få tips og inspirasjon
om digital markedsføring og design?

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV

Trenger du bittelitt tryllestøv?

Send en e-post til post@pixeldust.no
eller ring (+47) 984 63939

Her finner du oss!