Hva er det som er så galt med å være en potet?

Jeg har ofte gjennom yrkeslivet hørt at det lønner seg å spesialisere seg, for å være attraktiv i arbeidsmarkedet. Da jeg startet mitt eget firma, fikk jeg de samme rådene.

«Du må spisse tjenestene dine»
«Du kan ikke presentere hele smørbrødlista, det blir for mye for folk»
«Du kan ikke være god på alt!»

Det kan godt hende at det er helt rett! Det kan hende det ikke er strategisk lurt å bruke tid på å lære seg alt mulig og si ja til å fikse alt mulig.

Men jeg liker så godt tanken på at man både kan lære seg å bli spesialist på noe konkret, og så samtidig kunne endel om masse annet utenom.

Tenk om jeg hadde gått for «Flash-spesialist» back in the days. Jeg brukte endel tid på å lære meg Flash, men jeg la ikke ned så mye arbeid at det ble krise da Apple tok et drastisk grep som «drepte» Flash. Det var faktisk ikke spesielt trist engang. Jeg var lettet over at jeg ikke var en ren «Flash-designer», men at jeg også hadde lært meg å programmere. Flash-nettsider ble ofte laget slik at de var lite brukervennlige, og disse sidene lot seg ikke enkelt indeksere for søkemotorer – men jeg likte å bruke det på enkelte elementer på en nettside. Men verden har gått videre, og det finnes mange andre løsninger på å lage tilsvarende effekter.

 

Jeg har bestemt meg for å være den jeg er.

Jeg er spesialist på design og utvikling av skreddersydde websider i WordPress. Og samtidig er jeg potet på masse annet innen digital markedsføring! Fordi det er spennende, givende og gøy. Jeg liker å ha totale oversikten! Jeg liker å jobbe med helhet og å se sammenhenger, men også jobbe ned i detaljer. Jeg synes det er fint å kunne endel om SEO når jeg skal lage nettsider, ikke bare tenke på brukervennlighet og visuell kommunikasjon, men også synlighet. Og vite litt om hvor det kan være lurt å markedsføre seg for forskjellige typer virksomheter. Det er ikke alle virksomheter som passer like godt på Instagram – og om det er ukjente produkter eller tjenester man skal selge – så bør noen f.eks. fokusere på Facebook i stedet for Google Ads. Og så liker jeg også å kunne gjøre dette i praksis og se alle tiltak som en helhet. Alt henger sammen med alt. For meg.

 

Kreativ «potet for hire»

Kan også kalles markedssjef, markedskoordinator, «marked-alt-mulig-person», kreativ leder, webdesigner for hire..

Trenger du en «hands on» sparringspartner/gjennomfører til diverse arbeid innen markedsføring og design?​ En som kan utføre hele smørbrødlista, ha oversikt og kontroll over markedsaktivitetene dine og også produsere og publisere dem? Eller trenger du en webdesigner med 20 års erfaring, som bygger skreddersydde nettsider?

Her kan du få begge! 🙂

Ta en potet!

 

Typiske potet-oppgaver:

  • innholdsmarkedsføring
  • digital markedsføring
  • sosiale medier
  • nyhetsbrev
  • publiseringsplaner / oversikt
  • søkemotoroptimalisering
  • grafisk design
  • bilderedigering
  • tekster
  • opprydning og struktur
  • digital strategi
  • forbedring av nettsider
  • kampanjer
  • annonser
  • nye idéer
  • publisering
  • trykksaker
  • PDF’er / whitepapers
  • foto

 

Typiske spesialist-oppgaver:

  • webdesign / UX / UI
  • sidestruktur
  • wireframe / prototyping
  • design av nettsider
  • innstallering av WordPress og plug-ins
  • utvikling i WordPress
  • testing
  • forbedring av nettsider
  • konverteringsoptimalisering
  • vedlikehold av nettside

Jeg er en ekspert på webdesign, utvikling og online markedsføring, med 20 års erfaring fra bransjen. 

Besøk Pixeldust på sosiale medier

Liknende saker

Et skikkelig digg oppdrag!

Pixeldust er glade og stolte over å få lov til å jobbe med Hanne-Lenes Vegetar, boksuksessen hennes «En skikkelig digg kokebok» og hennes forlag Entusiast

Spennende oppdrag hos Wallmans!

Pixeldust er glade og stolte over å få lov til å jobbe med Wallmans Oslo, og det i selveste jubileumsåret 2020! Det er så spennende