Når du har et lavt budsjett, hva kan du gjøre da?

Det er ofte vi hører at man har et lavt budsjett, og det er mange årsaker for det.

Kanskje er du en gründer i etableringsfasen, eller kanskje du har lyst til å teste noe, men ikke legge alt for mye i det?

Dersom du har f.eks. 15 000,- i budsjett kan få en såkalt «one-pager» eller landingsside hos Pixeldust. En «one-pager» er en nettside med alt innholdet nedover på en side og en landingsside er en enkeltstående side som har som funksjon å få kunden til å gjøre noe, f.eks. ringe, kjøpe, sende inn skjema etc. Dette er da ikke en fullverdig nettside, men en side som skal få annonseringen din til å gi bedre resultater og mer verdi, f.eks. Google Ads eller Facebook-annonsene dine.

Dersom du ønsker en fullverdig nettside med flere sider, hva kan du gjøre for å holde deg innen for budsjettet?

En løsning for å holde seg innenfor akkurat det budsjettet er å hyre inn en person som er villig til å levere for den prisen – eller lage den selv – og så kontakte et byrå når du har mer å investere i nettsiden din.

Dersom du ønsker lage den selv, finnes det forskjellige plattformer å velge mellom. Jeg sverger til WordPress fordi det er mest fleksibelt mtp videre utvikling, men det tar tid å lære seg. Det enkleste og best for «folk flest» er da kanskje Squarespace. Vær da obs på at å migrere (flytte over sider fra Squarespace til WordPress) blir en ekstra kostnad om du en gang ønsker gå for WordPress.

Kanskje dette er en nyttig artikkel: Hva koster en nettside?

Har du spørsmål eller kommentarer til dette temaet? 

Ta gjerne kontakt med meg på Linkedin, Instagram eller Facebook: